Emil berättar

Vad gör vi egentligen här på Make IT? Den här månaden har vi pratat med Emil Drugge, och bett honom berätta lite om vad han arbetar med.

Namn: Emil Drugge

Jobbar som: IT-supporter

Fritidsintressen: All min fritid går för tillfället åt till att tillsammans med min fru ta hand om våra tre barn, alla under 2 år. Jag är rätt stresstålig så för det mesta är det bara härligt, men jag får ofta användning av min förmåga att hantera kriser och lösa problem, vilket även är två bra styrkor att ha på jobbet. Vi har precis flyttat in i hus så resten av tiden går till renovering av det. Det privata intresset för datorer som fanns förr har jag fått pausa lite.

Vad jobbar du med?
Jag hjälper kunden när något inte funkar. Det kan vara en dator som krånglar eller internet som har lagt ner. Oftast är det kunden som ringer eller mailar. Hos vissa har vi även installerat ett system som övervakar servrar och tjänster. Då får vi automatiska notiser på om något har gått fel. Jag jobbar väldigt mycket med fjärrstyrning vilket kunderna tycker är jättebra. Då kopplar jag upp mig till deras skärm där de kan visa direkt vad problemet är istället för att behöva lägga massa onödig tid på att förklara fram och tillbaka.

Hur märker kunden av det du gör?
De flesta av våra kunder använder endast IT som ett verktyg för att nå andra mål med sin verksamhet. Vissa säljer t.ex. bilar, designar kläder eller driver en frisörsalong. Jag hjälper dem att fixa problemet snabbt, frigör tid, och möjliggör därmed för dem att kunna fortsätta göra sitt jobb. Det känns väldigt meningsfullt.

Varför ska man välja Make IT som IT-partner?
Förutom att vi har kompetens inom många olika områden så är vi ett härligt gäng som kompletterar varandra. Den goda stämningen bidrar till att folk mår bra på jobbet vilket leder till att vi gör bättre ifrån oss. Det tror jag våra kunder känner av.